11 Ocak 2010 Pazartesi

PORTRE: İbrahim Atılkan (Saygı ve hürmetlerimizle...)


Ustadan çırağa geçen 3 nesillik dikiş makinesinin öyküsü

Saruhanlı İlçesinde terzilik yapan 66 yaşındaki İbrahim Atılkan, ustasının ustasından kalan 100 yıllık dikiş makinesi ile 54 yıldan bu yana mesleğini sürdürüyor.

Meslek hayatına 12 yaşında başladığını ve mesleğinde 54 yılı geride bıraktığını ifade eden Terzi İbrahim Atılkan, ustasına ustasından, ustasından da kendisine emanet kalan 100 yıllık Singer marka dikiş makinesi ile mesleğini sürdürdüğünü söyledi. İbrahim Atılkan AA muhabirine yaptığı açıklamada şunları söyledi, “Terzilik mesleğime 12 yaşında, rahmetli ustam İbrahim Kurtuldu’nun yanında başladım. Ustam bu makineyi özenle kullanır her gün temizlerdi. Ona da ustasından kalmış. Rahmetli ustam, özenle kullandığı bu makinenin manevi değerinin çok yüksek olduğunu söylerdi. Ben o zamanlar çocuk olduğum için anlamazdım. Artık çok iyi anlıyorum. Ustamın ölmeden önce bana emanet ettiği bu makine ile 5 çırak yetiştirdim. Hepsi de emekli oldu. 3 tane de üniversite mezunu çocuk okuttum.”

Usta yadigârı

66 yaşında ki İbrahim Atılkan, “Rahmetli ustam 42 yaşında kansere yakalanarak öldü. Dikiş makinesini de ölümünden önce bana emanet etti. 54 yıldan bu yana usta yadigârını özenle ve saygıyla koruyorum. Çünkü o zamanlar çırakların gözünde usta dev bir adamdı. O dönemlerde ustaya saygı vardı. Çıraklar ustalarından korktuğu kadar babalarından korkmazdı. Şimdi devir değişti. Son 10 yıldır yanıma çırak almıyorum. Zaten terzilik mesleği konfeksiyon ve tekstil atölyelerinin kurulmasıyla yok olma derecesine geldi” diye konuştu.

“Hiç tamire gitmedi”

Saruhanlı’da eşiyle birlikte yaşayan 3 çocuk sahibi Terzi İbrahim Atılkan, ustasından kendisine emanet kalan tarihi dikiş makinesi özenle koruduğunu belirterek, makinenin bu güne kadar bir kez bile tamirci yüzü görmediğini kaydetti. Atılkan, “54 yıldan bu yana sürekli kullanmama rağmen bir kez bile arızalanmadı. Sadece 5 yılda bir yatak değiştirilmesi için tamirciye gönderiyorum. Bunun dışında herhangi bir arızadan dolayı tamirciye göndermedim” dedi.

www.saruhanlı.gen.tr, 10.06.2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder